Hieronder een verslag van onze 3-weekse trip in het voorjaar van 2026. De eerste posts staan onderaan!

Rotes Moor

Vanmorgen hebben we een stuk gewandeld in natuurgebied 'Rotes Moor' een paar km hier vandaan. Een mooie wandeling van 7,5 km met onderweg enkele fraaie uitzichten. De wandeling begon droog, aan het eind was het toch weer licht aan het regenen.

Lees meer »

Wasserkuppe

Gisteren hebben we de Alpen definitief achter ons gelaten en zijn we een eind naar het noorden gereden. De rit zou zo'n 3 uur moeten duren, maar door wat files is dat helaas flink langer geworden. We zijn geëindigd op een camping net noord van Neurenberg. Daar hebben we 's middags een wandeling gemaakt rond het meertje naast de camping. De lucht zag er dreigend uit, maar het is pas na het avondeten gaan regenen.

Lees meer »

Laatste stukje Alpen

Gisteren heb ik in de ochtend een stukje gefietst. In de brede dalen kun je vaak enigszins vlak fietsen zonder extreme hellingen. Lekker om even te bewegen.

Lees meer »

Laatste parapente vluchten, wandelen Kitzbühel

Gisteren heb ik nog 2 parapente vluchten kunnen maken. 's Morgen was het bij de kleine startplaats al vroeg druk. De piloten bleven maar komen. Maar toen ik wilde starten heb ik niet lang hoeven wachten. Ik ben blij met mijn recent gekochte afritsbroek, nu kan ik met blote benen mijn spullen op- en afbouwen en als ik ga vliegen maak ik er een lange broek van.

Lees meer »

De bergen in

De zonsondergangen in de bergen zijn vaak mooi door de schaduwen van de bergen in de gekleurde hemel.

Lees meer »

Eerste vlucht los

Gisteren zijn we weer rond 11 uur vertrokken. Onderweg hebben we een rondje gelopen in het stadje Rattenberg, bekend van de vele glaswinkels die hier zitten. Het is slechts 1 straat met allemaal leuke winkeltjes, verder is het dorp niet interessant.

Lees meer »

Door het Zwarte Woud naar Oostenrijk

Vanmorgen hebben we de mooie Vogezen achter ons gelaten op weg naar het Zwarte Woud. Het idee was om daar een nachtje te staan. We hadden een camping op het oog bij de Titisee. Eenmaal in het plaatsje zagen we een enorme mensenmassa door het dorpscentrum lopen. Op de camping kregen we een kaart de camper in gesmeten met de instructie zelf maar een plekje te zoeken. Plekjes waren er eigenlijk niet meer en het was overal krap, chaotisch en gigantisch druk. We zijn maar verder gereden. Een plekje op de bonnefooi in het pinksterweekend aan een zwemmeer met 28 graden was misschien geen goed idee....

Lees meer »

De hoge Vogezen

Gisteren zijn we einde van de ochtend weer vertrokken. Eerst boodschappen voor het pinkster weekend, zorgen dat we voldoende eten hebben voor 3 dagen. Daarna zijn we net oost van de Vogezen zuidwaarts gereden om bij Colmar de bergen weer in te steken. Onderweg hebben we vele tientallen ooievaars gezien. Blijkbaar worden hier veel kindjes geboren.

Lees meer »

Vogezen Noord

Gisteren was ik erg vroeg wakker. Tijdens het scrollen over de kaart langs de geplande route in Google maps zag ik ineens een verzameling vliegtuigen. Dat bleek een luchtvaartmuseum, leuke tussenstop.

Lees meer »

De Duivelskloof

Vandaag hebben we bij de Teufelsschlucht (Duivelskloof) gelopen. Ik heb hier zelf al eens gewandeld, nu dus ook met Rebecca en Waldo. Het gebied ligt vlakbij de camping, we zijn er lopend heen gegaan. Het is een plateau waar op sommige plaatsen een stuk van het plateau is afgebroken waardoor je door diepe spleten loopt. De rest van de route gaat langs de hoge zijkanten van het plateau. Hieronder een aantal sfeerplaatjes.

Lees meer »

Via Ardennen naar de Eifel

Gisteren zijn we in de ochtend vertrokken. In Leende hebben we geluncht bij mijn beste vliegmaat van de vliegschool, hij was toevallig thuis. Een verrassend uitgebreide lunch en het was erg gezellig! Eerst dachten we bij Weert al te stoppen, maar we zijn toch doorgereden naar Houffalize in de Belgische Ardennen. Bij C&P camping zijn we al vaker geweest. De voorzieningen hier zijn basic, maar je staat er prachtig aan de rivier de Ourthe en je kunt vanaf de camping mooi wandelen.

Lees meer »