Gisteren heb ik in de ochtend een stukje gefietst. In de brede dalen kun je vaak enigszins vlak fietsen zonder extreme hellingen. Lekker om even te bewegen.
's Middags hebben we afgesproken met Gert en Esther bij een horecatent in de buurt. Het was erg gezellig om weer even live bij te kletsen, is toch anders dan bellen of appen.
Na anderhalve week alleen maar zon en hitte is het weer nu omgeslagen. Gisteren en vandaag hebben we de nodige buien over ons heen gekregen. Het is weer even wennen.
Op de camping zat een pizzeria met uitstekende pizza's en een affogato toe.
Vanaf vandaag is de neus van de camper weer noordwestwaarts gericht. We gaan op het gemak weer richting huis. We zijn over de Gerlos pas gereden. Die begint vlakbij de camping bij Krimml, waar de Krimmler Wasserfalle zijn, Europa's hoogste watervallen. We hebben deze al vaak gezien, maar nog niet eerder zagen we er zoveel water naar beneden komen. 2 weken terug is er de nodige sneeuw gevallen die nu weer aan het smelten is, en afgelopen nacht heeft het goed geregend. Al dat water komt nu uit de bergen naar beneden. De pas brengt je tot ruim 1600 meter hoogte.
Onderweg hebben we geluncht met uitzicht op de Achensee.
Vervolgens zijn we Duitsland in gereden over de Deutsche Alpenstrasse naar een camping vlakbij Bad Tölz. Net daarvoor hadden we eigenlijk een andere camperplaats uitgezocht, maar die was vol. Hoort helaas bij onze manier van reizen, soms moet je naar plan B. We staan nu net aan de rand van de Alpen. Hierna rijden we echt de bergen uit. Na een rit in wisselvallig weer knapte het weer in de middag toch op en werd het nog flink heet.
In de supermarkt hebben we voor €3 een volle tas gescoord met allerlei groente en fruit met wat butsen en dergelijke. Hier hebben we een heerlijke salade en fruitcocktail van gemaakt. Wat aardappeltjes en worstjes erbij en je hebt een fantastische maaltijd.
Reactie plaatsen
Reacties