Dag 18 - Botanische tuin

Vanmorgen zijn we naar het Rogaland arboretum gereden, slechts 20 km van de camping.  Dit is geen opeen gepakte verzameling bomen en struiken, maar een enorm park waar je mooi kunt wandelen.

Lees meer »

Dag 16 & 17 - Rustdag aan het strand

Gisteren hebben we een korte rit gemaakt naar een camping net zuid van Stavanger aan het strand. Hier zouden we een dagje rust nemen en twee nachten blijven staan. De rit was helaas niet zo interessant. We reden langs mooie wateren en de stad Stavanger, maar de helft van de rit was door tunnels waardoor we er weinig van gezien hebben.

Dag 14 - Wandelen en kiekeboe rijden

Vanmorgen zijn we begonnen met een heerlijke wandeling die net achter de camping begon. Een groot deel liepen we langs een mooie waterstroom, met in het water en naast het pad veel enorme keien met het formaat van een klein huis. Die zijn hier blijven liggen nadat de gletjsers weggetrokken zijn of ze zijn van bovenaf komen vallen.

Lees meer »

Dag 12 - De hele dag ansichtkaart uitzichten

Onze camping van afgelopen nacht lag in een zijdal. Aan het eind van dit dal ligt een wandeling naar de gletsjer. Toen we het dal uitreden kwamen ons vele volle bussen tegemoet. Waar komen al die mensen ineens vandaan? Aan het begin van het dal lag het antwoord in het water.

Dag 9 - Geiranger

Gisteren hebben we vanaf de camping nog een rondje gereden om elanden te spotten. Het rondje was aangeraden door de eigenaresse van de camping. En verdomd, na 2 kilometer hadden we er al enkele vlak naast de weg. Verderop hebben we nog wat elanden in de verte gezien, maar geen meer van dichtbij.

Lees meer »

Dag 7 - Vroeg klaar

Gisterenavond was het flink koud met een snijdende wind. Vannacht heeft de verwarming op standje anti-vries gestaan. Vanmorgen was het iets boven de 7 graden in de camper. Even de kachel aan en toen was het een aangename 14 graden, prima temperatuur voor het ontbijt.

Dag 5 - Dalen - Rjukan

Vanmorgen was ik weer op tijd wakker. Er zouden bevers rond het eiland van de camping moeten zitten, dus ik heb een rondje gelopen met de telelens in de aanslag. Helaas niets gevonden....Verder rustig aan gedaan vanmorgen. Lekker gedoucht en rond half 12 weggereden.

Lees meer »

Dag 4 - Het is meteen mooi

Afgelopen nacht hebben we op een afgelegen parkeerplaats gestaan die gebruikt wordt voor een klimpark. Heerlijk rustig geslapen en zo'n overnachting kost niets. Wild kamperen is toegestaan in Noorwegen, als je maar niemand tot last bent, wat afstand houdt tot huizen en je rommel met je meeneemt.

Dag 3 - Denemarken

Vandaag zijn we door het westen van Denemarken naar boven gereden. We hebben vrijwel geen snelweg gereden, binnendoor zie je toch net wat meer van het land.

Lees meer »

Dag 1 - We zijn op weg

We zijn vanmiddag vertrokken op weg naar Noorwegen. Eerst zijn we met Waldo naar de dierenarts geweest voor een vereiste parasiet behandeling en de jaarlijkse inentingen, daarna meteen doorgereden.