Dag 14 - Wandelen en kiekeboe rijden

Gepubliceerd op 1 juni 2023 om 20:18

Vanmorgen zijn we begonnen met een heerlijke wandeling die net achter de camping begon. Een groot deel liepen we langs een mooie waterstroom, met in het water en naast het pad veel enorme keien met het formaat van een klein huis. Die zijn hier blijven liggen nadat de gletjsers weggetrokken zijn of ze zijn van bovenaf komen vallen.

De fotograaf aan het werk.

Het doel van de wandeling was een bergmeer van waaraf je uitzicht had op een uitloper van de Folgefonna gletsjer.

De gletsjer uitloper.

Daarna dezelfde weg terug. We hebben totaal ongeveer 6 kilometer gelopen, alles bij elkaar 2,5 uur weg geweest. Het weer was fantastisch: zonnig, weinig wind en een prima temperatuur om te wandelen.

Daarna zijn we weer gaan rijden. Al snel kwamen we langs de Låtefossen waterval, een flinke jongen waar de weg pal voorlangs loopt. Een bijzonder gezicht.

En nog geen 500 meter verder aan de andere kant van de weg deze jongen.

We zijn weg 13 verder afgereden. Er zaten serieus smalle stukken bij waar je het idee had 'Kiekeboe' te spelen. Voorzichtig om de volgende rots heen rijden en hopen dat er geen vrachtwagen van de andere kant aan komt denderen.

We wilden een alternatieve weg rijden die een deel van weg 13 zou vervangen, maar dat zag er zo achterlijk smal uit dat we die route niet aandurfden. Ik durf heel veel aan met de camper, maar het is wel een groot ding en er zijn grenzen aan wat je veilig kunt doen. Een kilometer na de splitsing werd weg 13 bijna net zo smal.... Maar het is gelukt en we zijn heel op de volgende plek aangekomen.

Even voor 4 uur zijn we gearriveerd op onze huidige camping, leuk gelegen naast een rivier. Hier hebben we heerlijk geluierd en in de zon gezeten.