Laatste parapente vluchten, wandelen Kitzbühel

Gepubliceerd op 30 mei 2026 om 18:00

Gisteren heb ik nog 2 parapente vluchten kunnen maken. 's Morgen was het bij de kleine startplaats al vroeg druk. De piloten bleven maar komen. Maar toen ik wilde starten heb ik niet lang hoeven wachten. Ik ben blij met mijn recent gekochte afritsbroek, nu kan ik met blote benen mijn spullen op- en afbouwen en als ik ga vliegen maak ik er een lange broek van.

Ik had me tot doel gesteld om minimaal een uur te vliegen. Een beetje uithoudingsvermogen opbouwen voor het overlandvliegen in augustus. Het werd 1 uur en 7 minuten. Nog een leuk doel dat ik onderweg bedacht: de 2000 meter hoogte aantikken. Die is met 1989 meter nèt niet gelukt...  Dit is wel het hoogst boven zeeniveau dat ik geweest ben met een paraglider. De tweede vlucht ben ik rond 4 uur gestart. De bellen waren toen nog pittig en het was erg turbulent. Na een bel met heel veel stijgen maar ook heel veel turbulentie vond ik genoeg geweest. Die laatste vlucht was daardoor maar 35 minuten lang. Wel merk ik dat het vliegen na 4 vluchten in wilde bergthermiek steeds beter gaat. Ik hoef steeds minder na te denken over het sturen, het gaat steeds meer automatisch, ook in lastige condities.

Rebecca heeft gisteren met het warme weer rustig aan gedaan. Af en toe Waldo even laten pootje baden in het riviertje, verder vooral stil zitten in de schaduw.

Vanmorgen zijn we weer verder gereden. Een klein stukje naar het zuiden ligt Kitzbühel. Daar hebben we de kabelbaan omhoog genomen tot bijna 2000 meter hoogte. Honden moeten in Oostenrijk een muilkorf dragen in skiliften. Dat hebben we eerder al getraind en toegepast, maar ook na lange tijd doet Waldo het nog zonder problemen.

Op de top van de berg kon je alle kanten op kijken. Een waanzinnig uitzicht. We zijn vanaf de top naar een middenstation gelopen. Zo'n 2,5 km wandelen en 300 hoogtemeters omlaag.

Onderweg is op de berg een kruiden- en plantentuin aangelegd waar je gratis doorheen kunt lopen. Hier staan allemaal plantjes die in de bergen te vinden zijn.

De wandeling is afgesloten met een heerlijke Alpenlunch bij het middenstation. Goulashsoep, linzensoep en een 'Jausenplatte' (spek en kaas met brood).

We zijn naar een camping gereden op een half uurtje van Gert en Esther waar we morgen mee afgesproken hebben. Ook hier staan we weer mooi.

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.