Gisteren hebben we de Alpen definitief achter ons gelaten en zijn we een eind naar het noorden gereden. De rit zou zo'n 3 uur moeten duren, maar door wat files is dat helaas flink langer geworden. We zijn geëindigd op een camping net noord van Neurenberg. Daar hebben we 's middags een wandeling gemaakt rond het meertje naast de camping. De lucht zag er dreigend uit, maar het is pas na het avondeten gaan regenen.
We zijn de laatste tijd enigszins in de ban van de vogel-app Merlin. Ook hier hebben we weer wat nieuwe vogels gehoord, zoals de grote en kleine Karekiet.
Vanmorgen begon met een flinke wandeling naar de bakker. Daarna zijn we naar de Wasserkuppe gereden, een plek waar ik vaak geweest ben om te modelvliegen. We zijn grotendeels binnendoor gereden. De rit duurde daardoor wat langer, maar het was een mooie rit waarbij je het landschap meer beleeft dan op de snelweg en je rijdt door charmante dorpjes met oude vakwerkhuizen. Eenmaal in de buurt van het Rhön gebergte werden de wolken steeds donkerder en kregen we af en toe flinke regen. Schildpad was ondersteboven van het bochtige traject.
We hebben op de Wasserkuppe een wandeling om de berg kunnen maken, helaas duurde deze net 2 minuten te lang waardoor we flink nat weer in de camper aankwamen.
Bij het 'Fliegerdenkmal', een monument uit 1923 voor de omgekomen vliegers uit de eerste wereldoorlog. Met op de achtergrond de herkenbare radarkoepel op de top van de Wasserkuppe (950 meter hoog).
Er stonden veel mooie bloemetjes op de Kuppe in bloei.
Na de wandeling hebben we een bezoek gebracht aan het zweefvlieg- en modelvliegmuseum.
Al sinds mijn eerste bezoek aan de Wasserkuppe in 2007 heb ik bij elk bezoek een 'Holzfäller schnitzel' (mit Käse und Krautenbutter überbacken) gegeten bij een zeker restaurant. Hij smaakt nog steeds fantastisch! We staan nu 2 nachten op een camping vlakbij de Wasserkuppe.
Reactie plaatsen
Reacties