Gisteren zijn we in de ochtend vertrokken. In Leende hebben we geluncht bij mijn beste vliegmaat van de vliegschool, hij was toevallig thuis. Een verrassend uitgebreide lunch en het was erg gezellig! Eerst dachten we bij Weert al te stoppen, maar we zijn toch doorgereden naar Houffalize in de Belgische Ardennen. Bij C&P camping zijn we al vaker geweest. De voorzieningen hier zijn basic, maar je staat er prachtig aan de rivier de Ourthe en je kunt vanaf de camping mooi wandelen.
's Avonds hebben we gegeten in het restaurantje van de camping. Het gaat wat apart hier. Als je 's middags zegt dat je later wil komen eten moet je liefst al kiezen wat je straks wil hebben. Het eten was simpel maar lekker (hamburger en stoofpotje), bijgestaan door een heerlijk lokaal en koud Lupulus biertje. Het toetje was een 'Tiramichouffe', gemaakt met Chouffe likeur in plaats van amaretto.
's Nachts heeft het flink geregend, maar vanmorgen was het weer droog. Tijd voor een niet te lange maar mooie wandeling aan de overzijde van de rivier.
Daarna zijn we vertrokken voor een binnendoor rit van nog geen 100 km richting een camping in de Duitse Eifel, net buiten Luxemburg. De Belgische wegen deden hun reputatie eer aan. Het eerste stuk was het asfalt slecht met veel hobbels en kuilen. Na de Luxemburgse grens was het asfalt ineens mooi strak.
Nu staan we weer met onze neus bij een rivier, dit keer de Prüm. We zijn in wat regen aangekomen, de rest van de middag wisselden wolken en zon elkaar af. Heerlijk weer om buiten te lezen!
De maaltijd bestond uit een restje van thuis, opgebakken in de koekenpan. Heerlijk!
Reactie plaatsen
Reacties