Gisteren zijn we einde van de ochtend weer vertrokken. Eerst boodschappen voor het pinkster weekend, zorgen dat we voldoende eten hebben voor 3 dagen. Daarna zijn we net oost van de Vogezen zuidwaarts gereden om bij Colmar de bergen weer in te steken. Onderweg hebben we vele tientallen ooievaars gezien. Blijkbaar worden hier veel kindjes geboren.
Ik heb Rebecca het onderkomen laten zien waar ik al jaren met een aantal modelvliegers een week per jaar verblijf.
Vervolgens zijn we naar de Grand Ballon gereden, een van de hogere bergtoppen hier. Bovenop staat een grote radarbol.
Vanaf de parkeerplaats is het 10 minuten lopen tot de radarbol. De route was (net als een deel van de wegen hierheen) vergeven van de muggen. Niet normaal, je moest je echt een weg door de zwermen muggen banen. Eenmaal boven waren de muggen weer verdwenen. Het uitzicht vanaf boven is fenomenaal. Naar het westen en noorden kijk je over de vele toppen van de Vogezen, in het oosten zie je de bergrug van het Zwarte Woud en in het zuidoosten kun je nog net de besneeuwde toppen van de Alpen zien liggen. Van dit uitzicht heb ik natuurlijk geen foto gemaakt....
Vervolgens zijn we richting camping gegaan. Onderweg stonden 2 parapente vliegers te liften die naar het dal wilden. Deze heb ik meegenomen op voorwaarde dat ze me het landingsveld zouden laten zien. Het landingsveld was hun bestemming, dus dat kwam goed uit. Leuk om zo mede-piloten te kunnen helpen en wat contact te maken.
Einde van de middag zijn we aangekomen bij de camping. Ook hier nog veel Duitse namen. We staan op camping 'Schlossberg', het dorpje waar ik met de modelvliegers verblijf heet 'Le Markstein' en vele bergtoppen hebben namen als Schweisel, Batteriekopf en Hundskopf. We hebben lekker de barbecue aangestoken en 's avonds hebben we nog lang buiten gezeten.
De ochtendrondjes met de hond hebben op veel plaatsen wat meer uitstraling dan thuis. Op nog geen 100m van de camper loop je een bospad in en sta je hier:
Vanmorgen hebben we een rondje om het stuwmeer van Kruth gelopen. De wandeling begint vanaf de camping, met 6km ben je rond. Waldo had ondanks de warmte veel energie. Af en toe zwemmen onderweg zal hier aan bijgedragen hebben.
Het is goed warm hier (ca 28 graden), dus de rest van de dag hebben we onder de luifel zitten puffen. Morgen weer tijd voor nieuwe activiteiten.
Reactie plaatsen
Reacties