Vanmorgen hebben we de mooie Vogezen achter ons gelaten op weg naar het Zwarte Woud. Het idee was om daar een nachtje te staan. We hadden een camping op het oog bij de Titisee. Eenmaal in het plaatsje zagen we een enorme mensenmassa door het dorpscentrum lopen. Op de camping kregen we een kaart de camper in gesmeten met de instructie zelf maar een plekje te zoeken. Plekjes waren er eigenlijk niet meer en het was overal krap, chaotisch en gigantisch druk. We zijn maar verder gereden. Een plekje op de bonnefooi in het pinksterweekend aan een zwemmeer met 28 graden was misschien geen goed idee....
Ik heb gebeld met een camping net over de Oostenrijkse grens, die bleek nog 1 plekje te hebben. Leuk om zulke telefoongesprekken gewoon in het Duits te kunnen voeren! De rit door het Zwarte Woud (een bergrug die noord-zuid loopt in het uiterste zuidwesten van Duitsland) was verder prachtig. Het gebied lijkt wel wat op de Vogezen. Als je het Zwarte Woud uit rijdt heb je meteen al goed zicht op de Alpen.
De camping ligt vlakbij Bregenz in het uiterste westen van Tirol, vlakbij de grens met Zwitserland en Liechtenstein. Het weggetje naar de camping was de laatste 2 km amper breder dan de camper, gelukkig hadden we geen tegenliggers. Hier staan we nu op het grind, toen we hier half aankwamen was het schroeiend heet.
Gelukkig loopt er naast de camping een riviertje waar Waldo even kon zwemmen en afkoelen. Wij zijn daarna een heerlijke Wiener schnitzel van kalfsvlees gaan eten bij het camping restaurant. Ook het koude bier erbij beviel goed!
Reactie plaatsen
Reacties