Vogezen Noord

Gepubliceerd op 21 mei 2026 om 20:10

Gisteren was ik erg vroeg wakker. Tijdens het scrollen over de kaart langs de geplande route in Google maps zag ik ineens een verzameling vliegtuigen. Dat bleek een luchtvaartmuseum, leuke tussenstop.

Voor de deur stond een (best goed) nagemaakte Concorde waar het museumcafe in huist.

Ze hebben een flinke verzameling vliegtuigen. Wel jammer om te zien dat de vliegtuigen buiten echt weg staan te rotten, veel waren er slecht aan toe.

Op de satellietfoto van Google Maps is goed te zien hoe groot de verzameling vliegtuigen is die buiten staat.

Vervolgens zijn we Frankrijk binnengereden naar het 'Parc naturel regional des Vosges du nord', de noordelijke uitlopers van de Vogezen. Hier zijn de bergen wat minder hoog dan in de 'Ballons des Vosges' waar ik jaarlijks heen ga om te modelvliegen, maar ook hier is het al mooi! Het weer veranderde van een licht regenachtige ochtend tot een droge middag en heldere avond.

Dit gebied is ooit Duits geweest. Dat is nog goed te zien aan veel plaatsnamen hier. We staan nu op camping 'Domaine de Heidenkopf' in het plaatsje 'Niederbronn'.

Uiteraard zijn we langs een bakkertje gereden.

Het lijkt erop dat de Franse Eriba club op de camping stond. Om ons heen stonden zeker 15 Eriba caravans en er was een hoog 'ons kent ons' gehalte. Vanmorgen zijn de meeste weer vertrokken.

's Avonds heb ik lekkere macaroni en Caprese salade gekokkereld.

Op de camping konden we voor de ochtend brood bestellen. Lekker stokbrood en croissants. Het worden wel weer veel eet-foto's zo...

Met Waldo ben ik naast de camping de berg opgelopen, Rebecca bleef op de camping. Ik had mooie uitzichten verwacht, maar de route liep vrijwel geheel door een dicht bos. Er was slechts 1 mooi uitkijkpunt. Wel lekker gewandeld en 200 hoogtemeters gemaakt.

Vanmiddag ben ik naar het dorp gefietst. Heen ging aangenaam, terug wat minder. Weer iets met hoogtemeters....
In het dorp een enorme begraafplaats met veel mooi verzorgde graven.

De dag is afgesloten met pannenkoeken van de barbecue.

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.