Eerste vlucht los

Gepubliceerd op 27 mei 2026 om 19:40

Gisteren zijn we weer rond 11 uur vertrokken. Onderweg hebben we een rondje gelopen in het stadje Rattenberg, bekend van de vele glaswinkels die hier zitten. Het is slechts 1 straat met allemaal leuke winkeltjes, verder is het dorp niet interessant.

Daarna hebben we nog lekker Kaiserschmarren gegeten aan de skipiste in Reith im Alpbachtal, waar ik ooit begonnen ben met skien.

Vervolgens zijn we richting Kössen gereden, oost van Kufstein vlakbij de Duitse grens. Het weer: nog steeds heet met temperaturen dicht tegen de 30 graden. Ook hier staan we weer op het grind, wat de temperatuur nog verder verhoogt.

Waldo kan af en toe even pootje baden in het kleine stroompje water naast de camping.

In dit gebied kun je erg goed paragliden. Gisteren hingen er vele in de lucht maar ben ik nog beneden gebleven. Vanmorgen ben ik wel omhoog gegaan. Helaas was het vandaag nauwelijks thermisch dus het werd een korte vlucht van 16 minuten in rustige lucht met veel minder mensen in de lucht dan gisteren. Maar wel de eerste vlucht die ik zonder begeleiding van de vliegschool heb gemaakt. Een mooie stap in mijn vliegcarrière. Zowel de startplaats als de landingsplaats zijn ruim en zonder stenen, heel makkelijk. Start en landing waren beide uitstekend, ik ben heel tevreden.

Alleen de rit omhoog met de kabelbaan is al prachtig. De kabelbaan ligt op een paar minuten loopafstand van de camping, het landingsveld ligt pal naast het dalstation. Ideaal!

De camping vanuit de lucht:

's Middags nam de bewolking toe en hebben we een flinke regenbui gehad.

Vanavond zijn we lekker uit eten geweest in het prima campingrestaurant. Ik had een goede pizza, Rebecca had echte Oostenrijkse kost.

Voor morgen zijn de weersvoorspellingen me nog niet helemaal duidelijk (lijkt beter dan vandaag te worden), vrijdag zou het weer goed zijn. We zullen zien. Ik hoop nog enkele vluchten te kunnen maken.

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.